1.6. - 7. Disciplína
  2.6. - 8. Disciplína
  3.6. - 9. Disciplína
 
    Propozice PMČR 2005
762 kB

252 kB
   
  1. Místní propozice PMČR 2005
1.1. Závazná ustanovení

Soutěž je pořádána v souladu se Sportovním řádem FAI (všeobecný díl, díl 3 - bezmotorové létání, Annex A).
Tyto Místní propozice jsou doplňkem platného Annexu A ke Sportovnímu řádu FAI, dílu 3, a jeho českému překladu.
Pro pořádání a organizaci soutěží pořádaných pod hlavičkou AeČR (a jeho Plachtařské komise) platí další závazná ustanovení, stanovená v Soutěžním řádu AeČR a v zápisech ze zasedání Plachtařské komise AeČR. Jednotlivé dokumenty a ustanovení mají prioritu platnosti v následujícím pořadí:

1. Tyto Místní propozice
2. Zápisy z Plachtařské komise AeČR
3. Soutěžní řád AeČR pro bezmotorové létání (ze dne 23.11.2003, se zapracovanou změnou č. 1 ze dne 1.1.2005 - dále jen SŘ)
4. Anglická verze Annexu A (vydání 1.10.2002, se zapracovanou změnou č. 2 ze dne 1.3.2004) - vyjma odstavců týkajících se výlučně pořádání mezinárodních mistrovství a týmových soutěží
5. Český překlad poslední platné verze Annexu A (znění v anglickém jazyce má v případě sporu přednost)

A. Údaje o soutěži
1.2. Název soutěže
Otevřené Plachtařské mistrovství České republiky 2005

1.3. Místo konání soutěže - údaje o letišti

Místem konání soutěže je Letiště Křižanov - LKKA
Zeměpisná šířka (Latitude): N 49°22'06''
Zeměpisná délka (Longitude): E 016°06'58''
Nadmořská výška: 559 m/1834 ft
Dráhy: 140°/320° (720 m, tráva)
Frekvence AFIS (LKKA INFO): 122,200 MHz
Soutěžní frekvence: 124,250 MHz

1.4. Časový rozvrh soutěže
Termín oficiálních přihlášek a zaplacení vkladů: 10.5.2005
Termín pro změnu třídy: 21.5.2005
Registrace: 21.5.2005 (So) od 12:00 do 19:59
Porada účastníků soutěže: 21.5.2005 (So) ve 20:00
Oficiální zahájení + 1. briefing: 22.5.2005 (Ne) v 10:00
Soutěžní období: 22.5.2005 (Ne) - 4.6.2005 (So)
Závěrečná párty: 4.6.2005 (So) ve večerních hodinách
Oficiální ukončení soutěže, vyhlášení výsledků: 5.6.2005 (Ne)
Odjezdy a odlety: 5.6.2005 (Ne)

1.5. Organizátor soutěže
(Údaje pro korespondenci a zaslání přihlášek)
Organizátorem soutěže je z pověření AeČR Aeroklub Křižanov
Adresa: Aeroklub Křižanov
Letiště
594 51 Křižanov

Telefon: (+420) 566 543 488
Telefon GSM: (+420) 724 020 742
Fax: (+420) 566 543 207

E-mail: pmcr@lkka.cz (PMČR 2005)  lkka@lkka.cz (AK Křižanov)
Web: www.lkka.cz/pmcr2005   www.lkka.cz

Bankovní spojení: GE Capital Bank, Velké Meziříčí
číslo účtu: 9602106-604/0600

1.6. Organizační štáb soutěže
Předseda organizačního štábu: Artur Vaverka (+420 602 742 652, artur@lkka.cz)
Ředitel soutěže: Artur Vaverka
Zástupce ředitele soutěže: Leo Novák (+420 602 181 041, lnov@cce.cz)
Hlavní rozhodčí: Leo Novák
Task Setter: Artur Vaverka
Jaromír Hammer
Jacek Kerum
Technik: Michal Šťastný
Hospodář: Artur Vaverka
Meteorolog: Jacek Kerum

1.7. Jury
Předseda jury: Jiří Cihlář
Členové jury: Jacek Kerum
Pavel Koudelka

B. Všeobecné
1.8. Cíle soutěže

Hlavní cíle Plachtařského mistrovství ČR 2005 (dále jen PMČR 2005) jsou:
" určit Mistry ČR pro rok 2005 v kategoriích:
" Mistr ČR v klubové třídě
" Mistr ČR v kombinované třídě (případně ve třídách FAI, pokud budou otevřeny)
" Mistryně ČR v jednotlivých třídách
" výběr soutěžících pro reprezentační družstvo AeČR v roce 2006 na základě pravidel platného Soutěžního řádu (SŘ)
" stanovit nominaci na soutěže v roce 2006
" podporovat a propagovat bezmotorové létání na území ČR
" porovnat výkonnost jednotlivých soutěžících - účastníků PMČR 2005

1.9. Třídy soutěže
Na základě platného SŘ se bude PMČR 2005 konat v těchto třídách:
1.9.1. Klubová třída s handicapem
Soutěže Klubové třídy se mohou zúčastnit pouze kluzáky splňující podmínky odstavce 7.7.6. Sportovního řádu FAI, dílu 3 (dále jen SC3) a zařazené do indexového listu DAeC.
Soutěže Klubové třídy se mohou zúčastnit všechny kluzáky s indexem DAeC rovným nebo nižším 106.
Soutěžní tratě Klubové třídy budou vyhlašovány na kluzák s indexem DAeC 100
(ASW-19).
Vodní přítěž není povolena.

1.9.2. Kombinovaná třída s handicapem
Soutěže Kombinované třídy se mohou zúčastnit všechny kluzáky zařazené do indexového listu DAeC.
Soutěžní tratě budou vyhlašovány na kluzák s indexem DAeC 108 (Discus).
Vodní přítěž je povolena.

1.9.3. Rozdělení Kombi třídy na třídy FAI
Kombi třída může být dále rozdělena do tříd Std, 15m, 18m a Open za podmínek stanovených platným SŘ. Případné rozdělení Kombi třídy na třídy FAI bude oznámeno po registraci všech účastníků soutěže na poradě všech účastníků dne 21.5.2005.

1.10. Handicapový faktor
Pro porovnání výkonnosti kluzáků různých typů slouží jejich Handicap H.
Soutěž bude bodována za použití vzorců, obsahujících handicapový faktor.
Základem pro stanovení handicapů je Indexový list německého aeroklubu DAeC, dostupný na webové adrese http://www.daec.de/downfiles/se/dmst-wo-2005.pdf.
Pro účely soutěže bude platit poslední platná aktualizace indexového listu DAeC uveřejněná ke dni zahájení soutěže 21.5.2005.
Pokud není typ kluzáku uveden v listu DAeC, bude použit handicap kluzáku uvedený v pravidlech CPS pro soutěžní rok 2005. Handicapy těchto kluzáků budou upřesněny na poradě účastníků soutěže dne 21.5.2005.

1.11. Platnost soutěže
Pro platnost soutěže platí všechna ustanovení platného SŘ, především pak
odstavce 6.4.
Minimální počet soutěžících startujících ve třídě nutný pro její otevření a pro vyhlášení Mistra/Mistryně republiky v dané třídě je 10.
Disciplína je bodována za předpokladu, že minimálně 25% soutěžících ve třídě,
kteří v daný den provedli soutěžní vzlet, přesáhne 100 km handicapované vzdálenosti.
Mistrovství je v každé třídě platné při odlétání minimálně 4 bodovaných disciplín v soutěžním období od 22.5. do 4.6.2005.
Neplatnost Mistrovství v jedné třídě neovlivňuje platnost Mistrovství v ostatních otevřených třídách.

1.12. Vyhlášení výsledků
Na základě konečného pořadí v jednotlivých třídách bude vyhlášen pilot/pilotka na prvním místě Mistrem/Mistryní v dané třídě.
Pokud se na prvním místě ve třídě neumístní žena, bude první žena v celkovém pořadí třídy vyhlášena Mistryní třídy.
Pokud první místo obsadí zahraniční účastník/účastnice, je vyhlášen/a mezinárodním Mistrem/Mistryní a pilot/pilotka ČR na nejlepším místě je vyhlášen Mistrem/Mistryní ČR.

1.13. Pravidla létání a bezpečnost letu
" soutěžící musí dodržovat pravidla letu VFR
" létání v mracích je zakázáno
" za letu je pilot povinen vyhnout se všem prostorům označeným jako nebezpečné, zakázané, nebo omezené, vyjma prostorů stanovených na briefingu
" minimální výška letu ve čtvrté zatáčce je 50 m AGL
" na briefingu mohou být stanovena další pravidla upravující bezpečnost letového provozu
" nebezpečné létání bude penalizováno dle odstavců 8.8. a 8.9. Annexu A (List standardních penalizací) a odstavce 1.44. těchto Místních propozic

C. Soutěžící
1.14. Vklad
Vklad soutěžícího je 4.900,- CZK.
Vklad musí být zaplacen nejpozději do 10.5.2005 složenkou nebo bankovním převodem na účet Aeroklubu Křižanov uvedený v odstavci 1.5. těchto Místních propozic.
Jako variabilní symbol uvede soutěžící své rodné číslo. Variabilní symbol slouží k identifikaci platby soutěžícího.
Z vkladu bude kryto startovné na krytí organizačních výdajů.
Všem soutěžícím bude u AK Křižanov zřízeno osobní konto. O stavu konta budou soutěžící průběžně informováni. Na konci soutěže bude s každým soutěžícím provedeno konečné vyúčtování.
Povinností soutěžícího je mít u AK Křižanov neustále kladné konto. V případě záporného konta může být soutěžícímu odepřen soutěžní vzlet.
Soutěžící může na účet AK Křižanov zaslat finanční částku nad rámec vkladu, která mu bude automaticky připsána na osobní konto.

1.15. Nominace
Nominace soutěžících na PMČR 2005 byla provedena na základě platného SŘ v zápisu z PK dne 16.10.2004, bod 4, a zápisu z PK dne 20.2.2005, bod 6.
Soutěže se mohou zúčastnit i soutěžící podle pravidel Volné nominace dle bodu 6.6.7. platného SŘ. Soutěžící využívající Volné nominace musí doložit platnost své nominace.
Soutěže se mohou zúčastnit i zahraniční účastníci podle bodu 6.6.6. platného SŘ.

1.16. Celkový počet povolených přihlášek
Kapacitní omezení letiště Křižanov je 65 soutěžících kluzáků. Při vyšším počtu přihlášených soutěžících může organizátor odmítnout účast volně nominovaných a zahraničních účastníků.
Maximální počet soutěžních kluzáků v jedné třídě je 50.

1.17. Přihlášky
Přihlášky na PMČR 2005 budou registrovány elektronicky přes webovou stránku www.lkka.cz/pmcr2005.
Na vyžádání bude nominovaným soutěžícím a náhradníkům zaslána přihláška ve formě papírové.
Přihláška soutěžícího musí být elektronicky zaregistrována nejpozději do 10.5.2005.
Vklad musí být zaplacen nejpozději do 10.5.2005.

1.18. Propozice
Propozice soutěže budou publikovány pouze v elektronické formě na webové stránce soutěže www.lkka.cz/pmcr2005.

1.19. Doklady soutěžícího
1.19.1. Soutěžící předloží při registraci tyto osobní doklady:
" platný průkaz pilota kluzáků
" platné osvědčení o zdravotní způsobilosti (alespoň MCC2)
" platný průkaz radiofonisty
" zápisník letů
" průkaz člena AeČR s platnou známkou létajícího člena pro rok 2005, nebo platnou sportovní licenci FAI pro rok 2005
1.19.2. Soutěžící předloží při registraci tyto doklady o kluzáku a vybavení:
" palubní deník kluzáku
" platné potvrzení o údržbě
" osvědčení o letové způsobilosti kluzáku platné alespoň do 5.6.2005
" osvědčení o zápisu kluzáku do leteckého rejstříku
" osvědčení o zaplacení povinného ručení kluzáku alespoň na dobu soutěže (od 21.5. do 5.6.2005), na částku nejméně 1.000.000, CZK s platností pro ČR
" platné povolení letadlové radiostanice
" záznamník padáku s platným balením alespoň do 5.6.2005
" cejchovní křivku ke GNSS FR, která není starší 2 let
Organizátor soutěže doporučuje havarijní pojištění kluzáku na dobu soutěže s platností pro tuto soutěž.

D. Technické požadavky
1.20. Zařízení pro kontrolu letu

Pro kontrolu letu může být použito pouze zařízení GNSS FR splňující požadavky
bodu 5.4. Annexu A.
Seznam schválených zařízení GNSS FR je uveden na webové stránce FAI http://www.fai.org/gliding pod odkazem GNSS FR.
Soutěžící musí zajistit pro své GNSS FR zdroj, napájecí a datový kabel sloužící pro download dat do PC.
Ke GNSS FR musí pilot doložit cejchovní křivku, která není starší 2 let.
Plachtařská komise AeČR může povolit zařízení splňující požadavky pro GNSS FR, dosud však neschválená FAI pro tento účel. Pro tento účel bude na PMČR 2005 povoleno používání zařízení GNSS FR ReCo, u kterého byla zahájena homologace u GFAC IGC FAI.
Procedura manipulace s GNSS FR bude upřesněna na poradě účastníků soutěže dne 21.5.2005.

1.21. Záznam o letu
Záznamy o letu - IGC soubory - mohou být po soutěžním letu předány oficiálnímu pozorovateli buď v GNSS FR, nebo na elektronických záznamových médiích, jako jsou SD/CF datové karty, USB/Flash disky, Floppy diskety 3,5".
IGC soubory musejí mít platnou integritu dat.
Odevzdávané záznamové médium, případě GNSS FR, musejí být označeny buď celým jménem, nebo startovním číslem soutěžícího.
V případě sporu musí soutěžící dodat GNSS FR k opětovnému downloadu a ověření dat.
Doporučujeme soutěžícím nemazat Záznamy o letu z paměti GNSS FR až do doby zveřejnění oficiálních výsledků letového úkolu.

1.22. Letecká mapa
Každý soutěžící musí být vybaven aktuální leteckou mapou zobrazující platnou ICAO situaci území ČR a obsahující všechny prostory důležité pro letecký provoz.

1.23. Přístroje umožňující let za IFR, nebo v mracích, musí být buď vymontovány z kluzáku nebo musí být prokazatelně znemožněna jejich funkce.

1.24. Požadavky na protikolizní značení kluzáků

Reflexní protikolizní značení soutěžních kluzáků není nařízeno, je ale doporučeno.

1.25. Postupy pro kontrolu hmotnosti letadla
Hmotnost kluzáku nesmí překročit maximální povolenou vzletovou hmotnost kluzáku stanovenou letovou příručkou při dodržení ustanovení odstavce 4.2. Annexu A.
Kluzáky klubové třídy musí celou soutěž absolvovat při letové hmotnosti, s kterou odstartovali do 1. soutěžního úkolu.
Organizátor může před vzletem kontrolovat vzletovou hmotnost kluzáků.

E. Všeobecné letové postupy
1.26. Jednotky
Oficiální čas soutěže: středoevropský letní čas (SELČ)
Rychlost: km/h
Rychlost větru: kt
Síla stoupání: m/s
Výška: m, ft, FL (×100 ft)
QFE m, ft (AAL)
QNH m, ft (MSL)
QNH Altitude ft (MSL)
Letová hladina (Flight Level) FL (×100 ft) (výškoměr na 1013,25 hPa)
Vzdálenost m, km

1.27. Frekvence a radiová korespondence
Dispečer AFIS (LKKA INFO) bude po celou dobu soutěže na frekvenci 122,200 MHz. Na této frekvenci budou probíhat soutěžní vzlety a přílety. Na této frekvenci bude veškerý letový provoz probíhající v ATZ LKKA.
Na soutěžní frekvenci 124,250 MHz budou vydávány informace a pokyny k soutěžnímu úkolu (informace o vzletu posledního závodníka, čas do otevření odletu, otevření odletu, informace o případném zrušení letového úkolu, apod.). Organizátor bude na této frekvenci neustále na poslechu. Tato frekvence bude sloužit jako bezpečnostní a může být použita např. na předání tranzitu po přistání do terénu.
Pořadatel si vyhrazuje právo stanovit pro soutěžní lety frekvence, na kterých je komunikace soutěžících zakázána. Tyto frekvence budou stanoveny na briefingu.

F. Letové úkoly
1.28. Typy vyhlašovaných letových úkolů
Během PMČR 2005 budou vyhlašovány tyto letové úkoly:
" Racing - rychlostní lety po deklarované trati
" Speed/AA - rychlostní lety přes AA (oblasti)
V průběhu soutěže bude organizátor volit oba typy letových úloh tak, aby žádná z nich nebyla použita při více než 67 % soutěžních dnů Mistrovství.

G. Soutěžní postupy
1.29. Hranice letiště

Hranice letiště Křižanov jsou stanoveny komunikacemi a polními cestami v okolí VPP LKKA. Graficky jsou hranice letiště Křižanov stanoveny Přílohou 1.

1.30. Hranice soutěžní oblasti
Jsou stanoveny státními hranicemi České republiky a platnou ICAO situací upřesněnou na briefingu. Narušení hranic soutěžní oblasti je považováno za narušení zakázaného prostoru a tím i penalizováno.
Graficky jsou hranice soutěžní oblasti stanoveny Přílohou 2.

1.31. Vzdušný prostor
Pro kontrolu narušení omezených a zakázaných prostorů budou použity oficiální soubory se vzdušným prostorem ČR zpracované PK AeČR pro rok 2005, platné od 14. dubna 2005.

1.32. Porada účastníků soutěže
Před zahájením soutěže dne 21.5.2005 ve 20:00 svolá organizátor poradu všech soutěžících a účastníků soutěže, na které budou doplněna pravidla soutěže a vysvětlena organizace a zvláštnosti letového provozu na letišti Křižanov.
Účast všech soutěžících na této poradě je povinná.

1.33. Briefing
Briefing se bude konat každý den zpravidla v 10:00 hodin. Budou na něm podávány informace týkající se denního úkolu, meteorologické informace, informace o omezeních ve vzdušném prostoru, případně jiné důležité informace.
Termín briefingu může organizátor posunout dle aktuální situace. Tuto změnu oznámí účastníkům soutěže včas a vhodným způsobem.
Účast na briefingu je povinná pro všechny soutěžící. Výjimky povoluje ředitel soutěže.

1.34. Plnění vodou
Organizátor zajistí plnící místa s hadicemi pro plnění vodou. Pro urychlení procedury plnění vodou doporučuje soutěžícím zajistit si vlastní kanystry.

1.35. Grid
Transporty kluzáků na Grid si soutěžící zajišťují individuálně.
Soutěžní kluzáky musejí být na Gridu před časem stanoveným organizátorem.
Pokud nebude kluzák na Gridu ve stanoveném čase, může být soutěžícímu zamezeno organizátorem v umístění kluzáku na Gridu do doby bezpečného ukončení vzletů ostatních soutěžních kluzáků.
Kluzáky budou pro zjednodušení rovnány na Gridu v takovém pořadí, aby byla dodržena vylosovaná řada startovního pořadí soutěžícího.
Vypouštění vodní přítěže na Gridu je povoleno.
V době hromadného vzletu a přistání musí být všechna vozidla umístěna mimo vzletový a přistávací pás (VPP) na místě vyhrazeném organizátorem.
Všechna vozidla se budou po VPP pohybovat s rozsvícenými tlumenými světly.

1.36. Aerovleky
Cena aerovleku do 600 m AAL činí 499,- CZK.
Soutěžící kluzák se vypne ve stanoveném místě vypnutí po zamávání křídel vlečného letounu, nebo po vlastní úvaze po dosažení stanovené výšky 600 m (AAL) LKKA.
Pokud se soutěžící vypne z vlastní vůle dříve (v menší výšce, nebo mimo stanovený prostor vypnutí), potom musí učinit taková opatření, aby nezkřížil trasu vlečných letadel během soutěžních vzletů. Nedodržení tohoto pravidla může být považováno za nebezpečné létání.

1.37. Vzlety motorových kluzáků
Motorizované kluzáky se mohou soutěže zúčastnit v obou třídách (Klubové a Kombi) za předpokladu, že mají plně funkční zařízení zaznamenávající chod motoru ve spojení s GNSS FR.

1.37.1. Postupy pro motorové kluzáky
Jestliže je vzlet uskutečněn vlastní pohonnou jednotkou, pak musí být tato jednotka vypnuta v určeném prostoru vypnutí pod maximální výškou vypnutí.
Motorizované kluzáky musí při letu do prostoru vypnutí sledovat trajektorii letu vlečných letounů.
Pokud není motorizovaný kluzák schopen samostatného vzletu, musí soutěžící co nejdříve po vypnutí spustit pohonnou jednotku tak, aby byla dokladována funkčnost systému zaznamenávající chod motoru. Toto spuštění nesmí být delší než 2 minuty a musí být uskutečněno v oblasti vypnutí.
V případě požadavku dalšího soutěžního vzletu musí před jeho uskutečněním motorový kluzák přistát bez spuštění své pohonné jednotky.
Soutěžní let bude považován za ukončený v místě, ve kterém byla pohonná jednotka spuštěna.

1.38. Odletová procedura
Pro odlety bude použita procedura Odletové pásky dle odstavce 7.4.2.b.(i) Annexu A.
Celková délka odletové pásky je 12 km (6 km na každou stranu) se středem v definovaném výchozím bodu tratě (VBT).
Odletová páska bude otevřena vždy 20 minut po startu posledního soutěžícího ve třídě v platném startovním pořadí.
Příklad odletové procedury je v Příloze 7.
1.38.1. Výškové postupy pro odlety
Organizátor může stanovit maximální povolenou výšku odletu vyjádřenou v metrech QNH, nebo ve FL.
1.38.2. Radiové postupy pro odlet
Otevření odletů bude hlášeno rádiem na soutěžní frekvenci 124,250 MHz.
Oznámení o otevření odletů bude hlášeno rádiem celkem 4× pro každou třídu, a to v čase vzletu posledního závodníka ve třídě v platném startovním pořadí, dále 5 minut a 1 minutu před otevřením odletu a v čase otevření odletu.
Radiové hlášení odletů soutěžících není požadováno.
1.38.3. Použití Event Markeru není požadováno.
1.38.4. Časový interval mezi odlety není stanoven.

1.39. Cílová procedura
Pro přílety bude použita procedura Cílového kruhu dle odstavce 7.7.1.b. Annexu A.
Cílový kruh je definován poloměrem 3 km se středem ve vztažném bodu letiště Křižanov (KBT).
Minimální a maximální nadmořská výška přo dosažení cílového kruhu není stanovena.
Cílová procedura je zobrazena v Příloze 8.
1.39.1. Příletové postupy
Při příletu na letiště Křižanov budou soutěžící na frekvenci AFIS (LKKA INFO) 122,200 MHz.
Soutěžící nahlásí rádiem desátý kilometr od vztažného bodu LKKA - hlášení tedy provede na 7 km před dosažením hranice cílového kruhu.
Po protnutí cílového kruhu se soutěžící rozhodne:
" buď pro přímé přiblížení a přistání - v tomto případě nahlásí ihned po protnutí cílového kruhu dlouhé finále a později v blízkosti RWY i krátké finále dráhy v používání
" nebo pro let po okruhu - v tomto případě nahlásí polohu po větru a později finále dráhy v používání.
Při radiové korespondenci s Křižanovem INFO soutěžící vždy uvede svoje startovní číslo.
Transport kluzáku po přistání na letišti si soutěžící zajišťují individuálně podle pokynů organizátora.

1.40. Předání letové dokumentace
Soutěžící po letu předá proti podpisu stanovenému oficiálnímu pozorovateli Záznam o letu (IGC soubor) ze svého primárního záznamového zařízení GNSS FR (viz. 1.21.). Má-li pochyb o záznamu primárního zařízení, může proti podpisu předat i Záznam ze záložního zařízení GNSS FR.
Předání Záznamu o letu oficiálnímu pozorovateli po letu musí být provedeno do 30 minut po přistání na letišti Křižanov.
V případě přistání mimo LKKA předá soutěžící Záznam o letu v nejkratším možném termínu po svém návratu. Zpoždění může být penalizováno.
Při předávání Záznamu o letu nahlásí soutěžící ústně splnění/nesplnění letového úkolu. V případě nesplnění úkolu nahlásí také počet dosažených traťových bodů, případně oblastí AA.
Po vyhodnocení Záznamu o letu si soutěžící vyzvedne své záznamové médium, případně GNSS FR proti podpisu zpět.

1.41. Přistání do terénu
Transporty po přistání do terénu si soutěžící zajišťují individuálně.
Po přistání do terénu musí soutěžící neprodleně oznámit své přistání organizátorovi. Oznámení místa přistání musí obsahovat přesnou polohu místa přistání (např. ve formě zeměpisných souřadnic), čas přistání a dosažené traťové body.
Včasné oznámení místa a času přistání je důležité z hlediska SAR (pátrání a záchrany) a pro zpracování předběžných výsledků letového úkolu.

1.42. Zpětné převleky
Organizátor zajistí na vyžádání zpětné převleky.
Soutěžící může pro převlek využít služeb letiště, na kterém přistál. Musí však nahlásit telefonicky přistání do terénu organizátorovi a po příletu a zařazení do letištního okruhu letiště Křižanov informovat rádiem, že se jedná o převlek.
Organizátor nezajišťuje vypořádání závazků soutěžících za služby poskytnuté na jiných letištích.

H. Bodování
1.43. Bodovací systém

Pro bodování PMČR 2005 bude použit 1000-bodový systém
dle odstavce 8.4. Annexu A.

1.44. Penalizace
Penalizace budou udělovány na základě odstavců Annexu A:
" 8.8. Penalizace a diskvalifikace
" 8.9. Seznam schválených penalizací
a na základě odstavců 1.44.1. a 1.44.2. těchto propozic.
1.44.1. Penalizace odlišné od Seznamu standardních penalizací Annexu A
Nesprávné dosažení cylindru nebo oblasti AA:
0,00 - 0,50 km od hranice cylindru/AA 50 b.
více jak 0,50 km od hranice cylindru/AA nedosažení cylindru/AA
1.44.2. Důvod penalizace není uveden v Annexu A, ani v odstavci 1.44.1.
V tomto případě stanoví bodovou hodnotu penalizace Ředitel soutěže.
I. Protesty

1.45. Protestní lhůta
Protest lze podat pouze proti neoficiálním výsledkům.
Lhůta na podání protestu proti neoficiálním výsledkům je 24 hodin od jejich zveřejnění. Po této lhůtě se výsledky stávají oficiálními.
V případě posledního soutěžního dne se lhůta na podání protestu zkracuje na 3 hodiny.

1.46. Poplatek za protest činí 500,- CZK

2. Ceny a služby

(neuvedené v části 1. Místních propozic)

2.1. Ubytování v kempu
Organizátor zajistí pro soutěžící kemp v areálu letiště Křižanov v ceně:
80, CZK/osobu/den.
V ceně za ubytování v kempu je zahrnuta elektrická přípojka.
Děti do 10 let budou v kempu ubytovány zdarma.
Povinností soutěžícího je nahlásit organizátorovi všechny ubytované osoby starší 10-ti let.
Organizátor doporučuje soutěžícím využívat přednostně plynových tepelných spotřebičů před elektrickými kvůli zajištění bezporuchového chodu elektrické sítě v kempu.

2.2. Stravování
Organizátor nezajišťuje pro soutěžící stravování na letišti Křižanov.
Individuální stravování soutěžících je možné v restauracích v Ořechově (2,5km), v Křižanově (3,5km) a v okolních obcích.
V omezené míře je možné stravování v letištním baru.

2.3. Hangárování
Aeroklub Křižanov zajišťuje hangárování pouze v omezeném rozsahu. Volná kapacita bude rezervována pro kluzáky typu VSO-10 bez vlastního krytého transportního vozu.
Parkování kluzáků bude v krytých transportních vozech na vyhrazených místech letištní plochy.

3. Závěrečná ustanovení
3.1. Registrací přihlášky na PMČR 2005 (případně jejím zasláním e-mailem, faxem, nedejbože poštou) soutěžící:
" potvrzuje, že rozumí a ovládá platný Sportovní řád FAI (všeobecný díl, díl 3 a Annex A)
" potvrzuje, že je seznámen s dokumenty uvedenými v odstavci 1.1. těchto Místních propozic
" potvrzuje, že rozumí požadavkům těchto Místních propozic vydaných pro PMČR 2005 a zavazuje se je dodržovat
" souhlasí se shromažďováním a vedením svých osobních údajů v databázi AK Křižanov a s jejich předáváním sekretariátu AeČR
" souhlasí se zveřejňováním svého jména, příslušnosti k domovskému aeroklubu, sportovní kvalifikace a sportovních výkonů, případně vybraných osobních údajů se vztahem k PMČR 2005 v informačních médiích

3.2. www.lkka.cz/pmcr2005
Na webové stránce PMČR 2005 budou průběžně publikovány informace týkající se soutěže. Doporučujeme soutěžícím pravidelně sledovat tuto stránku.

4. Přílohy

4.1. Příloha 1 - Hranice letiště, kemp, umístění transportních vozů a kotvení letadel
4.2. Příloha 2 - Hranice soutěžní oblasti
4.3. Příloha 3 - Grid, vzlety a přistání na dráze 140°
4.4. Příloha 4 - Startovní procedura pro vzlety na dráze 140°
4.5. Příloha 5 - Grid, vzlety a přistání na dráze 320°
4.6. Příloha 6 - Startovní procedura, vzlety a přistání na dráze 320°
4.7. Příloha 7 - Odletová procedura - Odletová páska
4.8. Příloha 8 - Cílová procedura - Cílový kruh

Naši partneři
 
 
 
   © Plachtařské mistrovství České republiky 2005 -   pmcr@lkka.cz    www.lkka.cz